Parole

Egy személyes hangvételű blog munkáról, családról, vállalkozásról, nyelvtanításról és nyelvtanulásról

Friss topikok

Linkblog

A kád víz és a kiöntött gyerek

2010.05.22. 18:20 | Parole | Szólj hozzá!

Címkék: adminisztráció vállakozás felnőttképzés

Híreket hallgatok a jazzy.hu-n, és sikerül megtudnom, hogy egy Magyarországon készített nemzetközi felmérés szerint, az itteni vállalkozásokat sújtó adminisztrációs terhek miatt azok a cégek, akik ezen adminisztrációs követelményeknek tüchtig és abszolút jogkövető módon eleget próbálnak tenni, egész egyszerűen versenyhátrányban vannak azokkal a cégekkel szemben, amelyek ezt nem teszik, tehát kvázi magasról nem foglalkoznak ezen adminisztrációs terhekkel. Magamban bosszankodom, miközben örülök, hogy a mindennapi munkámat megnehezítő akadályok alapját immár nemzetközi felmérések is alátámasztják.

Még emlékszem azokra az időkre, amikor egy hordozható számlálós magnóval gimnáziumokhoz jártam nyelvvizsga előkészítő tréningeket tartani. A bevételt szépen leadóztam, minimális költséggel, minimális egyéb ráfordítással, maximális hatékonyságot produkáltam, ami magát a képzést (nyelvtanítást) illeti.

Ma, napi 9 órás munkámból legalább 4 óra adminisztratív teendőkkel megy el, napi 5 óra tanítás mellett, a maradék időt (nem nehéz kiszámolni) tudom készülésre, vagy a nyelviskola szekerének tologatására (üzletszerzés, marketing, ügyfélkezelés, fejlesztés stb.) fordítani. A 2001 évi felnőttképzési törvény gúzsba köti a felnőttképző intézményeket, nem beszélve az azóta született új törvényekről, jogszabályokról, rendeletekről. Egyszer időt és fáradságot nem kímélve (már nyilván a 9 órán felül) összegyűtöttem (és összeszámoltam), hogy a nyelviskola rendeltetészerű működtetéséhez hány jogszabályt és egyéb előírást kell(ene) ismernünk. A lista egy A4 oldal terjedelmű (ha valakit érdekel, elküldöm E-mail-ben!) és kereken 52 pontból áll. Az ötvenkét vonatkozó jogszabály és rendelet nem egy minisztériumtól vagy szervtől származik, hanem van közötte SZMM, OM jogszabály és rendelet, de vonatkoznak ránk a Szolgáltatási törvény előírásai is, és számos más minisztérium vagy egyéb szerv (FAT) előírásai is.

Mindezek folyamatos szemmel tartása (nem évente, hanem évi 4-5 alkalommal születik valami új változtatás!) pont attól veszi el az ember idejét, ami az egészben a lényeg lenne: magától az oktatástól. Mintha az valami mellékes velejárója lenne a papírhalmaznak, amit menet közben termelünk.

A papírhalmaz: a tanfolyami naplónkat felnőttképzési szakértő segítségével dolgoztam ki, egy 40 órás tanfolyam haladási naplója min. 10 oldalas. (Legközelebb leírom azt is, milyen részekből áll, mert tényleg nagyon sok munka van benne, és hátha valaki más is hasznát veszi.) Persze a napló lezárásához még sok minden más is kell, többek között mellékeljük a Felnőttképzési szerződéseket, teszteket, kiadott Tanúsítványok másolatát, és a képzésben részt vevők aláírását arról, hogy a Tanúsítványt átvették, mintha valami nagy értékű dokumentumról lenne szó. (A naplózárás check-listája egy A4 oldal, de kiegészül a felnőttképzési szerződés check-listájával, ami szintén egy oldalas, szintén egy felnőttképzési szakértő állította össze, és nagyon édes, mert azzal zárul, hogy a kötelezően beleírandó pontok felsorolása után még megjegyzi a szakértő, hogy bele kell még venni "mindazt, amit más kormányrendelet előír" ... Ha valakit érdekel, elküldöm a listát is.)

Nemrég azt olvastam, hogy az újonnan felálló kormány egyik célkitűzése, hogy csökkentse a vállalkozásokat sújtó adminisztrációs terheket.

Lenne ötletem.

A bejegyzés trackback címe:

http://parole.blog.hu/api/trackback/id/tr102023406

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Nincsenek hozzászólások.